sobota, 10 marca 2012

Muffinki czekoladowe

 Z zamiarem zrobienia muffinek nosiłam się już kilka tygodniu. Wpierw jednak musiałam skompletować sprzęt; czyli formę na muffinki oraz papilotki.  Gdy blachy już przyszły zamówione z allegro musiały swoje odczekać ponieważ jakoś nie były mi po drodze z muffinkami aż do dzisiaj.
 Jestem zaskoczona łatwością wykonania tych babeczek, chyba nie da się tego przepisu zepsuć. Naprawdę szybka robota a wynik jest naprawdę dobry, czekoladowo dobry. 
Jedna babeczka ważąca 70 g z moich wyliczeń ma ok 220 kcal.

Muffinki czekoladowe 24 szt
Składniki:
4 szkl.  mąki (525 g)
200 g masła 
2 szkl. mleka (420 ml)
1 szkl. cukru białego (200g)
1/2 szkl. cukry brązowego (110 g)
4 małe jajka (159 g)
2 łyżki kakao (36 g) 
4 łyżeczki proszku do pieczenia (26 g)
1 tabliczka białej pokrojonej w kostkę czekolady (100 g)

Wykonanie:
Wsypuję do miski przesianą mąkę, proszek do pieczenia oraz kakao. W podgrzewam  mleku z cukierem oraz masłem do czasu ich rozpuszczenia się. Przestygnięte mleko wlewam do mąki, dodaję jajka i wszystko razem miksuję. Powstała masę rozlewam do papilotek po czym na wierzch posypałam je pokruszoną czekoladą. Muffinki piekłam 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.

9 komentarzy:

  1. O kurcze kurcze jakie super babeczki. Pewnie są bardzo dobre!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczuwiscie wygladają bardzo smakowicie musze wypróbować przepis..

      Usuń
  2. Bardzo smakowicie wyglądaja musze wypróbować przepis...

    OdpowiedzUsuń
  3. Te babeczki są PPZEGENIALNE! :)Rewelacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:D Naprawdę mogę polecić przepis bo babeczki są PRZEGIENIALNE ;)

      Usuń
  4. Witam, przed sekundką zjadłam pierwszą babeczkę wykonaną zgodnie z powyższym przepisem:) smakowała wyśmienicie, krucha z wierzchu, mięciutka i wilgotna w środku:) do jednej partii dodałam po kostce mlecznej czekolady do środka, jednak czekolada po roztopieniu najwyraźniej wniknęła w babeczki:( babeczki zrobiłam na próbę w papilotkach włożonych do ceramicznych miseczek na dipy - wyszły idealne, co prawda papilotki lekko nasiąkły tłuszczem jednak pod wzgledem estetycznym i tak jest dobrze:) pozdrawiam i serdecznie dziękuję za przepis! Ania, 22

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis naprawde super ;) i fajnie bo duzo ich wychodzi, no i smak jest ekstra ;) trochę je podrasowałam i wcisnełam w nie krem ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne są!!! I tym sposobem przepis ten ląduje w moim kajeciku z przepisami...dziękuję serdecznie za fantastyczny deser :)

    OdpowiedzUsuń